ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kyrkoherdeämbeten  (läst 1329 gånger)

2002-11-05, 12:18
läst 1329 gånger

Johan R:son Sjöberg

Finns det någon enkel metod att finna adresser (gärna e-post-adresser, men även snigelpostadresser går bra) till olika kyrkoherdeämbeten i Finland?
 
Jag har förgäves sökt efter Finlands telefonkatalog på nätet, men har inte funnit. Just idag är det Kuopio som jag är intresserad av, för övrigt.

2002-11-05, 13:14
Svar #1

Kirsti Ervola

Hej Johan, titta under Finlands församlingar på www.genealogia.fi
 
Mvh KE

2003-02-21, 19:39
Svar #2

Johan Ståhl

De evangelsk-lutherska församlingarnas kontaktuppgifter finner man under
http://www.evl.fi/svenska/index.html
 
mvh
 
Johan Ståhl

2005-06-06, 20:29
Svar #3

Gun-Britt Wernér

Hej!
 
Genealogai.fi fungerar inte.  
 
Vilken församling finner man kyrkoböcker för Snappertuna.
 
MVH
Gun-Britt Wernér

2005-06-06, 20:56
Svar #4

Utloggad Samppa Asunta

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 356
  • Senast inloggad: 2016-03-11, 19:47
    • Visa profil
Hej Gun-Britt!
Kanske lyckas det bättre om du skriver genealogia i st. f. genealogai.
Snappertuna är en egen församling och du hittar den här:
http://www.genealogia.fi/hiski/snmc43?se+0497
Mvh Samppa

2008-08-13, 06:11
Svar #5

Utloggad Pia Nelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 321
  • Senast inloggad: 2022-05-05, 05:26
    • Visa profil
Känner någon till adressen/e-postadressen till Pastorsämbetet i Björneborg?
 
 
Hälsningar,
 
Pia

2008-08-13, 06:18
Svar #6

Kerstin Thölix

Hej Pia1
 
Björneborg evangelsisk-lutherska kyrkliga samfällighet
Pl 122
28101 Björneborg
www.porievl.fi
 
Kerstin

2010-01-30, 08:13
Svar #7

Utloggad Moderator Finland

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 366
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
http://www.evl.fi
Detta är en gemensam hemsida för alla församlingar under den Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland
välj här Svenska och sedan Kontakt, välj sedan rätt förbokstav här hittas kontaktuppgifter för de kyrkliga samfälligheterna som är en gemensam organisation för den finska (finskspråkiga) och svenska (svenskspråkiga) församlingen på orten och även kontaktuppgifter till de enskilda svenskspråkiga församlingarna.
Du kan välja mellan att trycka på dessa namn för att kortfattat få kontaktuppgifter eller att gå till deras webbsida genom att trycka på Webbplats
Observera att den svenska (svenskspråkiga) församlingen ej nödvändigtvis vet nåt om medlemmar i den finska (finskspråkiga) församlingen.
Detta är oftast en tjänst de debiterar för.
Observera även att de enspråkigt finskspråkiga församlingarna ej syns på den svenskspråkiga sidan. Då gäller det att välja finska och söka församlingen här. Personalen på dessa församlingar kan dock oftast ej svenska, ej nödvändigtvis heller engelska, men de är mycket servicevänliga.  
Missa ej valet Alla kapellförsamlingar, församlingen du söker kan finnas där.
Personalen i den Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland nås per epostadress förnamn.efternamn @ evl.fi

2010-04-01, 17:37
Svar #8

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Finska RA tillhandahåller ju en digitaliserad version av avskrifter av mantalslängder och jordeböcker, gjorda av en viss Hjalmar Finne.
 
Det är inte händelsevis så att någon transkriberat denna källa till sökbar form ?
 
Jag har som ingång hade gård i Tavastland 1640 och namn. Det är naturligtvis fullt möjligt att bläddra igenom alla sidor för alla socknar i vad som då kallades Tavastland, men jag kan tänka mig att det handlar om 3000-5000 sidor.
 
Om någon med erfarenhet anser, att jag överdriver, skulle jag uppskatta att få veta vilka socknar jag ska prioritera. Kan förresten någon förklara, varför det tycks finnas överlappande längder, t ex 1629-1639 OCH 1634-1653 (eller liknande) ?
LOE

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna