ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inflyttning efter 25 april 1929  (läst 704 gånger)

2014-01-06, 23:19
läst 704 gånger

Utloggad Marifa Oks

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2017-05-05, 20:11
    • Visa profil
Jag har en mormors moster som kan ha inflyttat till Finland efter den 25 april 1929 - och enligt uppgift bott i Helsingfors 1937 - 1938- Hon var medborgare i Estland.
 Antingen har hon rest in i Finland efter 29 april 1929 från Sverige eller  från Estland senare eller ?????-
Jag har hennes födelsedata-  
Hon kan ha bott på Mäkelinkadu i Helsingfors där hon arbetade som hembiträde-
 
Min fråga är var/hur skall jag söka för att få bekräftat om hon rest in i Finland och sedan bosatt sig där

2014-01-07, 22:27
Svar #1

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Hej! Du kan kontakta Helsingfors kyrkliga samfällighets centralregister, http://www.helsingforsforsamlingar.fi/index/gemensamforvaltning/centralregistret /slaktforkning.html På hemsidan hittar du kontaktuppgifter och beställningsblanketter för enskilda intyg (ämbetsbetyg) och hela släktutredningar. Jag hade kontakt med dem förra året och fick mycket snabb och bra hälp. Lycka till! Mvh/Leif

2014-01-08, 20:49
Svar #2

Utloggad Marifa Oks

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2017-05-05, 20:11
    • Visa profil
Tack  det ska jag göra och passa  på att leta min mor också som for som en jojo mellan länderna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna