ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ylitapio, Nilo Henrikki """"Huhtatapio"""" död 1936_  (läst 624 gånger)

2006-03-31, 18:00
läst 624 gånger

Pia Uutela Larsson

Hej  
Jag provar här då Hiski inte har gett mig något och min avlidna morfar var den sista som visste nåt men ville gärna inte tala om sin barndom. Hans far hette Nilo Henrikki och dog 1936 frun hette Kajsa Maria. Eventuellt kallades han för Huhtatapio eller så var det hans efternamn, morfar hette Ylitapio i efternamn. Om det finns någon släkting som läser detta eller ngn. som stött på Ylitapio i sin forskning vore jag tacksam för hjälp. Min mormor tror att de urprungligen är någonstans från Rovaniemis område ev. något som hette Ounasjouen kylä? Någon som känner igen detta? all hjälp är välkommen då jag är nybörjare på detta.
M.v.h Pia Uutela Larsson

2006-03-31, 19:30
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej Pia!
 
Vid sökning på namnet Ylitapio så hittade jag en del personer med det namnet i byn Ounasjoki, Rovaniemi i Hiski.Dock inte din morfar, som du ju redan vet.
Men jag tycker ändå att du ska ta kontakt med  
församlingen i Rovaniemi.
Adressen dit är
Rovaniemen seurakunta
PB 8104
96101 Rovaniemi
Om du inte kan finska så skriv på svenska.
Deras webbplats är www.evl.fi/srk/rovaniemi
 
MVH Kerstin

2006-04-04, 20:30
Svar #2

Pia Uutela Larsson

Hej Kerstin  
Tack för hjälpen, jag har skikat förfrågan till dem nu och hoppas på att få svar,
1000 tack igen!
Hälsningar Pia

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna