ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vörman, Johanna * 1859_  (läst 579 gånger)

2003-01-24, 12:40
läst 579 gånger

Hans Norén

Hej!
Min mormorsmor Johanna Vörman född 1859 och var boende i Torp, Medelpad lär ha haft anknytning till Wörå i Finland. Finns det någon som känner till något närmare om hennes ursprung?

2003-01-26, 15:44
Svar #1

Hans Norén

Hej!
Min mormorsmor Johanna Vörman född 1859 och som bodde i Torp, Medelpad, lär ha anor till Finland. Finns det någon som känner till något närmare om dem?

2005-02-14, 09:24
Svar #2

Kaj Kylén

Hej Hans!
Jag har anor i en släkt Vörman, skrivs även Wördman, som från slutet av 1700-talet till slutet av 1800-talet var under flera generationer handskmakare i staden Ekenäs på Finlands sydkust.  
Enligt Ekenäs stads historia fick min mmmfmf Jonas Wörman (okänd födelseplats och tid) år 1785 gesällbrev som sämskmakare i Norrköping men flyttade samma år till Ekenäs, vigdes och stiftade familj i staden. Genom sina två äktenskap blev han far till 12 barn i Ekenäs församling.
Jag har endast spårat upp min mmmfmf Catharina Albertina Wörman f. 1793. Din mmm känner jag inte till men kan vara ättling till någon av syskonen. Meddela mig om du vill ha namnen på syskonen. Känner du till något om syskonen till din mmm?

2005-02-14, 18:51
Svar #3

Bengt Wikström

Samma släkt som i Rimito och Åbo sv. förs. i slutet av 17- och början av 1800-talet ?
 
M.v.h. , Bengt W. ( ej släkt )

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna