ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Therkildsen, Kaj gift 1906 i Finland_  (läst 698 gånger)

2006-03-22, 15:32
läst 698 gånger

Utloggad Gun-Britt Lindblad

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 453
  • Senast inloggad: 2008-10-18, 20:53
    • Visa profil
Hej
Kanske kan jag ha en smula chans, att någon kan hitta denna person åt mig. Personen hette Kaj Therkildsen. Han var son till farfars syster. Född o uppvuxen i  Köpenhamn i Danmark. Men hittar honom inte där. Hittar ingen av familjen. Kaj hade fyra bröder.
Har nu fått ny uppgift om att han gifte sig 1906 i Finland, men jag vet inte var?? Kan någon ge en ledtråd hur jag går vidare?????
Hälsningar
Gun-Britt Lindblad

2006-03-22, 18:32
Svar #1

Utloggad Christina Nordback

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 233
  • Senast inloggad: 2021-04-18, 18:57
    • Visa profil
I den finska telefonkatalogen www.eniro.fi finns ingen nulevande med släktnamnet Therkildsen. Den svenska motsvarigheten www.eniro.se ger 20 träffar.
Hälsningar Christina Nordback

2006-03-22, 19:14
Svar #2

Kerstin Thölix

Ta kontakt med Genealogiska Samfundet i Finland. Adressen är http://www.genealogia.fi
 
MVH Kerstin

2006-03-22, 22:13
Svar #3

Utloggad Gun-Britt Lindblad

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 453
  • Senast inloggad: 2008-10-18, 20:53
    • Visa profil
Tack Christina och Kerstin
Ja, den svenska telefonkatalogen har jag printat ut och sett de 20. Kanske kan jag spinna vidare på det och få napp.
Genealogiskasamfundet kanske också har tips.
Hälsningar
Gun-Britt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna