ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rindell, Arthur professor  (läst 496 gånger)

2012-07-21, 00:37
läst 496 gånger

Utloggad Anna Tiderman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 117
  • Senast inloggad: 2021-03-03, 16:19
    • Visa profil
Jag har inte så mycket att forska i Finland, verkar onödigt att köpa microfilm etc. Kan någon istället vara snäll och hjälpa mig med en uppgift, vore det väldigt snällt !?  
Min farmor var barnsköterska i denna familj:  
professor Arthur Rindell 1852-1936
g m Sigrid Elisabeth Rindell
s Torsten Rindell 1886-1953 (g m Astrid Rindell)
Farmor hette Anna Kerstin Vilhelmina Ekdahl f 1888-03-20 i Adolf Fredrik förs. i Stockholm, men kom till dem från Strängnäs i Sverige i december 1910 el januari 1911. Paret hade även en dotter född 1900 och det är väl troligt att det var henne Kerstin hjälpte till med, hon hette: Edith Margaret Rindell P. 6,4. Helsingfors 1900, d. 27,9. 1921 Åbo.
Jag ville gärna veta var de bodde 1911, adressen så gott det går att få reda på. Om det finns uppgifter om ifall denna dotter Edith var sjuk på något sätt, är det också av intresse, eftersom farmor tidigare arbetat med just handikappade barn.Hon blev ju bara 21 år.
Mycket tacksam om någon med tillgång till register (och språket!) kan hjälpa till
MVH
Anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna