ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olkkonen från Leppävirta_  (läst 791 gånger)

2001-02-22, 11:22
läst 791 gånger

Lars Karlsson

Hej!
 
Jag har precis lyckats få tag på min släkt i Finland. Min mormor blev bortadopterad 1920 och det hade inte funnits någon kontakt sedan dess.
 
Nu undrar jag om det finns fler i Sverige eller Finland som också forskar på Olkkonen från Leppävirta. Någon enstaka anfader kan ha kommit från annat håll, speciellt kvinnorna, men annars är det en stark förankring i Leppävirta socken.
 
Lars Karlsson

2016-04-16, 12:44
Svar #1

Utloggad Malin Knutsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2016-11-01, 15:25
    • Visa profil
Hej Lars


Ser att det är väldigt länge sedan du postade ditt inlägg, så det är kanske inte aktuellt längre. Kommenterar lika väl, skulle du råka se mitt svar och det fortsatt är aktuellt. Jag forskar på Olkkonen/Olckola i Haapajärvi. Om det kan finnas några kopplingar till Leppävirta vet jag inte i nuläget.


Hälsningar
Malin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna