ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lumioja, Aune * 1923, Suojärvi  (läst 880 gånger)

2016-01-17, 12:42
läst 880 gånger

Utloggad Lena Gustafsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2018-06-07, 04:46
    • Visa profil
Hej!
Jag letar information om min mans mormor som tyvärr är avliden. Hon föddes den 12 april 1923. Från Skatteverket har vi fått veta att hon föddes i Suojärvi, Karelen som då låg i Finland. Hon gifte sig den 9 april 1943 med Antti Malinen från Sortavala men vi vet inte vart. Hon fick två barn med honom i Jyväskylä.  
Enligt vad som sägs försvann Antti efter kriget och hon flyttade till Sverige 1952.  
 
Har fått tips att kontakta landsarkivet i St Michel och Jyväskylä så jag ska göra det.
Eftersom vi inte har uppgifter om hennes föräldrar kan vi inte själva leta vidare på nätet. Om någon har uppgifter om Aune och hennes familj skulle vi bli väldigt tacksamma.  
Tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna