ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Korhonen, Erkki * 1924_  (läst 729 gånger)

2007-02-05, 20:11
läst 729 gånger

Anita Herbertson

Hejsan !
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Min far hette Erkki korhonen föddes 1924 i Finland (troligvis östra delen) invandrade till Sverige 1952 med min familj dog 1954 i Sverige.
Han hade en mor som hette Marie el. Maria Korhonen dog på 50-talet i Finland, faderns namn okänt men kan ha hetat Joseph.
Hans syskon hette Eino, Arvo, Aine ? Helmi och har bott eller kanske lever i Finland, vet ej.Jag kan inte hitta dem eller så söker jag på fel ställen,skulle så hemskt gärna komma i kontakt med denna släkten , hoppas på tur.
Hälsningar Anita

2007-02-06, 09:04
Svar #1

Timo Rosengren

Hej !
 
Jag fick elva träffar när jag sökte födda från slu-
tet av 1800-talet med namnet Jooseppi el. Joseph
Korhonen i Hiski (kyrkan historieböcker) på nätet.
Från Maaninka i Savolax hittade jag en Maria Jose-
fina f. 21.5.1878, fadern Josef Korhonen, modern
Maria Mehtonen. I Sonkajärvi föddes 1900 en Joosep-
pi, fadern Petter Korhonen,modern Mathilda Sillman.
Korhonen är tyvärr ett av de vanligaste släktnamn
i Finland och spciellt i östra delen .
Hälsningar, Timo

2007-02-06, 23:01
Svar #2

Anita Herbertson

Hejsan !
 
Tack Timo jag har märkt att det är ett väldigt vanligt namn. Suck ! Har också hittat de spåren du beskriver de stämmer inte men jag ska följa upp det sista i Sonkajärvi. Ska försöka leta på levande ev. släkt också.
 
Hälsningar Anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna