ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gösta Robsam Carlsson  (läst 524 gånger)

2005-08-24, 14:59
läst 524 gånger

Kent Eriksson

Hej!
Jag funderar på att försöka börja släktforska, mycket intressant!
Men börjar med att kolla om någon känner till något om Gösta Robsam (lite osäker på stavningen) Carlsson, vilken var biologisk far till min farmor Nanny Cecilia Eriksson f. Dalman i Gravendal den 9/6 1902. farmor växte sedan upp med styvfar Erik Dalman (son till skarprättare Dalman).
Gösta Robsam Dalmans gravsten finns/har funnits på kyrkogården vid Säfsnäs kyrka.
Det vore en sporre att få lite information kring detta.
Mvh Kent

2005-08-24, 23:45
Svar #1

Utloggad Per Schröder

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 414
  • Senast inloggad: 2017-08-21, 00:41
    • Visa profil
Hej Kent!
Jag undrar om det kan vara den Gustaf som föddes 15/8 1885 i Gravendal. Hans mor var född Robsahm nämligen och hans far hette Arvid Carlsson. I så fall var Gustaf bara 17 år när din farmor föddes. Och i så fall är vi släkt, min farmors farfars farfars mor var också född Robsahm.  
 
Mvh Per Schröder

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna