ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Günther, Gustava Justina, kom hon från Finland?_  (läst 385 gånger)

2006-12-13, 16:18
läst 385 gånger

Tina Stuve

Hej!
 
Min mm ff ff Adolph Eriksson född 1759 i Falun, död 1827 10/11 i Norrköping var gift med en Gustava Justina Günther (Gunther, Gynther??).
Enligt en gammal uppgift (minns inte när eller var jag fått den ifrån!) är hon född i Finland, exakt var vet jag inte. Stämmer detta, är det någon som stött på henne i sin forskning?
Släktledet gapar tomt och öde bakom henne, vet egentligen ingenting alls om henne.....
Jag har dock ett dödsår, och det är 1824 16/6 i Norrköping.
Är detta riktigt?.....hjälp!!  
 
Vänliga hälsningar/
Tina

2006-12-22, 23:28
Svar #1

Chuck Mäki

http://www.genealogia.fi/indexr.htm  på svenska, gå till hiski kyrk book och i kvar sida klicka allt.  Då placera namn gustava och föregående namn bara g och välj 1000 uppgifter och kanske du skall finna hennes.  lycka till,  in swedish, go to hiski parish book and in left side click all.  Then put the name gustava and last name just g and select 1000 records and maybe you shall find her.  good luck,

2006-12-23, 13:34
Svar #2

timo

Hej Tina Hittade en namnartikel av O.A.Kallio, som heter Släkter och släktnamn i S.Savolax. I Artikeln  säger Kallio att det bor 238 personer med namnet Gynther i Hirvensalmi med omnejd (nära staden S:t Michel). Artikeln kan läsas på sidan www-genealogia. fi/nimiartikkelit men endast på finska. I Hiski finns födda från den orten först från 1800-talet, tyvärr. MVH Timo

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna