ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Mansnerus från Kumlinge  (läst 816 gånger)

1999-10-08, 18:49
läst 816 gånger

Veijo I. Merikalla

Jag är intresserad av de gamla generationer av släkten Mansnerus från 1600-1700 talet.
- Finns det redan en fullständig släkthistoria eller släkttavlor om de gamla generationer ?
- I Holger-data av Julius Sundbloms släktingar av Håkan Skogsjö det finns även korta biografier om några personer från Mansnerus-familjen.
- Håkan: Varifrån har du hittat de här biografier?

1999-11-27, 15:59
Svar #1

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Hej. Jag har missat denna fråga, därför har svaret dröjt. De källhänvisningar jag ger i antavlan för Julius Sundblom uttyds enligt följande:
 
BH  = Prästmän på Åland under 500 år av Bjarne Henriksson (Åbo 1989).  
F   = Med rötterna i Lemland. Släkten Friman och med den befryndade släkter av Oscar Friman (Helsingfors 1986).
Ki  = Kyrkoherden Bryniel Kiellins efterkommande av Olav Rundt. I: Genos 1987, sid 209-216.
Sh  = Strandbergs herdaminne (jag har inte tillgång till den fullständiga titeln, jag vill minnas att den är tryckt på 1830-talet).

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna