ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jacob Ingman  (läst 449 gånger)

2005-08-08, 17:12
läst 449 gånger

Utloggad Andreas Lindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2022-02-26, 10:59
    • Visa profil
Hej!
Jag behöver era hjälper med information om Jacob Ingman.Jag har kollar på Hfl Åland som Jacob född där.Men han fanns inte med namn i födelseböcker.Jag blev överraskad av det och jag kan inte tro på min ögon som Jacob fanns inte med detta i födelseböcker.Jag försökte komplettera med Jacobs efternamn Ingman så jag kan inte gissa vad heter hans pappa alltså?\Var kommer ifrån hans namn eller han var båtsman? Jag hittade hans namn fanns med i hfl i Blidö.Hfl Blidö 1819-1823 AI:3 nr 50 Kudoxa Jacob gifte sig med Engla Ersdotter f.1788 i Blidö,son Jan Eric f.1814. Hans födelseort är Tojo.....jag vet inte var det tillhör Ålands ort?Jag har hittade en till Blidö Hfl 1856-1860 nr 70 som Jacob född i Åland men Tojo jag känner inte till detta namn eller jag har fel namn är Tojo finns inte tillhör Ålands namn?Kanske möjligt bygård?Ni känner till detta namn Tojo eller vet något?
Han född 1779 i Åland.Jag vet inte hur ska jag hittar honom och hittar hans föräldrar.Det blev så stopp släktgrenar....jag tar detta här anbytarforum om prova att ni känner till ort och lite hjälper till åt mig om Jacob Ingman.Men men min morbror har åkte till Åland och köpte en glass står Ingman.Så jag blev totalt och överraskad,glad men synd att jag kan inte hittar hans förfäder och historia om Ålands släktgrenar Ingman.Jag känner mig på att Ingman är ganska känd i Åland eller vad?
 
Jag hoppas att ni kan hjälper mig med gräva Jacob Ingman.?
Jag är tacksam om ni hittar honom och jag får hålla tummarna!
 
Mvh
Andreas Lindblom

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna