ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hindric Johansson, Tyhajocki by, Letala socken, Åbo län  (läst 531 gånger)

2003-03-31, 11:15
läst 531 gånger

Karin Bergström

Vet ej om denna efterlysning skall läggas under Åland, men jag försöker så får jag se om jag har hamnat rätt..
Jag forskar runt min mmm fm som var barnhusbarn i Stockholm.Hon hette Eva Juliana Montell. Hennes mor var spinnhusarrestant,men hennes namn finns ingenstans. Dock finns en notering i Stadsarkivets rullor att modern och Eva Juliana vistats hos bonden Hindric Johansson i Tyhajocki by, Letala sn, Åbo län. Samt att de vistats på Åland och Eckerön.
Jag har letat på de finska länkarna, men inte lyckats hitta någon Hindric som kan stämma. Jag hittar inte heller byn Tyhajocki.Jag tror att Eva Juliana har finsk anknytning, så jag skulle bli jätteglad om någon kan leda mig in på något spår.
 
Eva Juliana var född 1797 och bör ha varit med modern hos Hindric ca 1803 el 1804.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna