ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Godin, Nils Petter, i Falun  (läst 491 gånger)

2001-05-15, 20:59
läst 491 gånger

Utloggad Lars-Erik Hultin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2019-10-02, 16:26
    • Visa profil
    • www.hultins.nu/folk
Hej!  
Jag undrar om någon har sett några uppgifter om Snickargesällen Nils Petter Godin, född 14/11 1811 i Härnösand. Gifte sig 27/12 1834 med Lisa Lund i Falu Kristine församling. Jag har även funnit honom i husförhörslängden (AI:7:1 sid 26), men det är också allt jag funnit... Frun dog 1840 och sedan vet jag inte var han tog vägen. Jag tror att han är far till en oäkta flicka, född i Färila 1862, som är min farfars mor. Det jag vet är att han är far till en storasyster till min ff m, född 1859 i Färila, även hon oäkta (Gävleborgs län). Jag har läst hela husförhörslängen för Färila för aktuell period men han finns inte där, så jag gissar att han bara gästspelat i trakten. Jag skulle vila spåra honom till hans dödsdag, för att ev hitta en bouppteckning som styrker det jag misstänker ovan. Alla ledtrådar mottages tacksamt.
Lars-Erik Hultin
Ny e-post: lars-erik@hultins.nu

2003-01-30, 16:33
Svar #1

Ingri Marie Yvonne Olofsson

Hej.
När jag läste din efterlysning, slog det mig att namnet verkade nästan bekant. Det fanns en Ericus Andreae Godeni 1620-1683, komminister i Järna. Hans far hette Anders Ericsson, bonde i Godby. Med tanke på att det gjordes ibland ändringar på namnen och att folk ofta flyttade runt, är det nog värt att kika närmre på. Sök på Ericus Andreae Godeni, i Altavista, så får du lite information om denne man. Sidorna i denna antavla har för tillfället troligtvis plockats hem för justeringar.... Hoppas att de finns tillgängliga snart igen.      MVH Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna