ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kiestinki  (läst 1125 gånger)

2008-08-27, 17:17
läst 1125 gånger

kaarina korpela

Jag letar efter min pappas släkt i Kiestinki.Han heter Jakov Michailovitsh Karpov född.15.6.1902 Rymde till Finland vid 18års ålder.Han bodde i Kemi Finland tills han dog 1984 Han hörde till Grekisk katolska församlingen.Jag har frågat i St Michael men dom hade inget där.Vet någon vart jag vänder mig.Mvh.Kaarina

2008-08-27, 17:42
Svar #1

Utloggad Samppa Asunta

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 356
  • Senast inloggad: 2016-03-11, 19:47
    • Visa profil
Hej Kaarina!
Det kan vara svårt att finna din fars släkt om han har rymt från Sovjet till Finland.  Men han har tydligen hört till Uleåborgs ortodoxa församling vid sin död, så om honom borde de åtminstone ha uppgifter,  och kanske vet de mer också eller kan hjälpa dig vidare.   Epostadressen är oulu@ort.fi , telefonnumret +358-8-3115 741 och post- och besöksadressen Torikatu 74, FI-90120 OULU.  Om de kan svenska där vet jag inte men kanske kan du finska...?
Mvh Samppa

2008-08-27, 21:16
Svar #2

Utloggad Göran Stenberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3170
  • Senast inloggad: 2021-09-03, 16:24
    • Visa profil
Kaarina! Numera är ju också en ortodox kyrka i bruk i Torneå. Kanske att Du skulle kunna komma i kontakt med ev trossyskon till Din far där? Det måste ju finnas många som minns honom i Kemi.

2008-08-28, 10:17
Svar #3

kaarina korpela

Hej och tack för hjälpen.Jag har nu i första hand skrivit till Uleåborg.Får se vad jag får för svar därifrån.
Jag ska höra med Torneå också.Jag har lätt eftersom jag kan finska med.Blir det att jag måste ta kontakter sen på ryska så blir det värre,då behöver man en översättare.Jag vet att min pappa har släktingar i Ryssland.Tack och all hjälp är välkommen.MvhKaarina}

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna