ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hitta antavlor  (läst 817 gånger)

2007-07-12, 20:48
läst 817 gånger

lelle c

hej jag undrar om nån vet hur jag ska börja att hitta mina färäldrars stamtavlor i danmark dom bor i sverige sen 50 år.skulle va kul att få tag i släkt trädet över min mormor o farmor kolding jylland bodde dom.tack lennart carlsen sverige

2007-07-12, 21:27
Svar #1

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Hej lelle c!
 
Här finns ett par sidor att börja på:
 
arkivarieronline
 
anetavlen

2007-07-13, 12:29
Svar #2

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Lelle, kika också på denna, www.dis-danmark.dk - Disforum - Aneefterlysning länken är gratis men du måste ha ett användarnamn brugerprofil för att kunna göra en efterlysning. Det får du enkelt genom att klicka längst ner på sidan som ser ut som ett kuvert - Forum Moderator.
 
 
mvh Hanne

2007-07-13, 14:05
Svar #3

Utloggad Mats Geijer

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2010-01-04, 12:36
    • Visa profil
    • www.geijer.info
Hej! När du väl fått tag i ett antal anor kan det löna sig att skicka in en gedcom-fil till Gedcomp (http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php) som ungefär motsvarar Disbyt i Sverige. Hälsningar Mats

2013-09-27, 17:45
Svar #4

Utloggad Moderator Danmark

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna