ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Robring  (läst 593 gånger)

2011-07-27, 20:57
läst 593 gånger

Utloggad Erland Ringborg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 299
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 15:41
    • Visa profil
Via alunbruket i Andrarum (i dag i Tomelilla kommun) har jag kommit till ett par danska anor från andra häften av 1600-talet som jag behöver hjälp med. Var kan jag hitta uppgifter om assessorn i Kommercekollegiet Hans Nielsen och hans fru Kirstine Robring? En dotter till dem, Helle Katerine,  var gift med målaren Hendrik Krock och en annan, min anmoder Anne Kristine, med 1) en kyrkoinspektor Didriksson och 2) direktören för alunbruket Abraham Wijnantz.
Erland Ringborg

2011-07-28, 08:11
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Det finns lite uppgifter här, sid 38: http://www.rosekamp.dk/DBL_All/DBL_19_text.pdf
Borgmästaren i Næstved, Præstø Amt på 1600-talet hette Robring, det verkar som han hade en del barn som kan vara aktuella i ditt sök.

2011-07-28, 15:16
Svar #2

Utloggad Erland Ringborg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 299
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 15:41
    • Visa profil
Chris, tack för det tipset, jag ska jaga borgmästarens barn.
Erland Ringborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna