ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Normann  (läst 479 gånger)

2006-02-09, 20:27
läst 479 gånger

Marie Normann Nyman

Jag söker efter Peter Normanns föräldrar, födelsetid och -plats. Peter är född 1748-49 enligt FT-1787 och fanns vid denna tidpunkt som malersvend i Köpenhamn boende på Vognmagergade 150. Han har troligtvis en bror Jacob Nielsen Normann, född 1751-52, murarsvend, vid samma tid boende på Studiestraede 73 Köpenhamn. Efternamnet Normann stavas i de danska arkiven på olika sätt, jag har sett Normann, Norman, Normand och Nordman.  
Finns det någon som har upplysningar om min farfars farfars farfar Peter?

2006-02-09, 21:08
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Marie!
 
Sökte på namnet Peter Normann född 1748, Danmark i källan www.familysearch.org och fick fram en enda person, se nedan. Vet ej om det kan vara rätt Peter, så jag rekommenderar dig att lägga in en efterlysning på: www.dis-danmark.dk - dis-forum - aneefterlysning. Tror du kan få mer hjälp där..
 
Lycka till!
 
mvh Hanne
........................................
 
Peder      
Sex: M    
   
Event(s):      
Christening: 25 Mar 1748  Place: Tyvelse, Praesto, Denmark  
 
     
Parents:      
Father: Soren NORMAND  
 
     
Source Information:      
Batch Number: C223871  
Source Dates: 1711 - 1845  
Film or Fiche Number: 50678  
Collection Details: Tyvelse; Den Danske Folkekirke

2006-02-09, 22:16
Svar #2

Marie Normann Nyman

Tack Hanne!
Jag ska kolla vidare på Sören och på Praestö. Det finns fler Normann på Praestö så det kan vara ett spår.
Jag la en efterlysning på www.dis-danmark.dk - dis-forum - aneefterlysning redan igår men jag har inte fått napp där ännu.
Mvh Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna