ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mohr  (läst 487 gånger)

2007-06-15, 00:41
läst 487 gånger

Utloggad Ann-Marie Gidå

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 96
  • Senast inloggad: 2014-07-09, 00:17
    • Visa profil
Hej !
 
Jag söker uppgifter om Einar Mohr och hans hustru Sigrid Henrietta född Sjöstrand i Landskrona, Sverige 1 mars 1903. Einar var född i Danmark. Han dog troligen före hustrun och begravdes i Köpenhamn. Antagligen avled även Sigrid i Köpenhamn, men kom att begravas i Landskrona.
  1951 - 1954 bodde åtminstone Sigrid på Bro Agersgade 4 i Köpenhamn. Einar kan ha varit död redan då. Denna adress hade varit deras gemensamma bostad i en följd av år. De hade inga barn.
  Mina frågor är följande:
1.När och var föddes Einar ?
2.Hade han fler förnamn än Einar ?
3.Vad hade Einar för yrke ?
4.När och var gifte sig paret ?
5.När avled Einar ?
6.När avled Sigrid ?
 
  Jag skulle vara mycket tacksam, om någon kan svara på ovanstående frågor eller i övrigt kännar till något om Einar och Sigrid.
 Tack på förhand !
 
Med vänlig hälsning
 
   Ann-Marie

2007-06-15, 10:20
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Ann-Marie, om du inte får svar här på din fråga så rekommenderar jag dig att lägga in den på den danska sidan: www.dis-danmark.dk - till vänster står det: Dis-forum, klicka där och välj sedan: Aneefterlysning.
 
 
Du måste dock ha ett användarnamn - brugerprofil - för att kunna göra det, det får du lätt genom att klicka på ikonen längst ner på sidan som ser ut som ett kuvert. Mail till Forum Moderator.
 
Med alla uppgifter du har om personerna bör det inte vara några svårigheter för dem som har tillgång till de danska kyrkböckerna på nätet att hitta uppgifter till dig...
 
Vill du ha hjälp med efterlysningen är du välkommen att kontakta mig via mail.
 
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna