ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fries  (läst 400 gånger)

2000-02-03, 22:52
läst 400 gånger

Bengt Karlsson

Söker uppgifter om organist Bengt Magnus Fries född i Femsjö (N)1844. Flyttade till Danmark cirka 1868. Dog på Köpenhamns Lasarett 3/11 1871.Vad jag skulle vilja veta är om han var gift, och vad han dog av. Finns det någon som kan hjälpa mig eller skriva hur jag skall få fram dom uppgifterna

2000-02-06, 12:01
Svar #1

Bo Dahlgren

Fries, Alexandra Karolina Kristina skall enligt en husförhörslängd i Kånna församling (G) ha döpts i Köpenhamn 1868-05-24. Hon stor som fosterdotter hos Komminister Lamech Fries. Hon flyttade tillbaka till Köpenhamn 1881-05-13 enligt notering i husförhörslängden. Troligen är hon släkt med Lamech Fries, kanske dotter till organisten Bengt Magnus Fries i föregående notis? Finns det någon som har uppgifter om henne? Vart vänder man sig för foskning i Köpenhamn när man inte alls vet vilken del av staden det gäller?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna