ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Baltzer  (läst 608 gånger)

2004-12-17, 21:17
läst 608 gånger

Tor Kjellström (Torkjellstrom)

Hej
Jag söker information om anfädrarna till Carl Emil Lauritz Baltzer, född 1845-03-16 i Köpenhamn, död 1917-01-31 i Göteborg.
Det jag vet är att hans föräldrar heter Rasmus Baltzer och Johanne Jensen. Farmodern heter Ane Margrethe.
 
På ddd.dda.dk finns för folkräkningen FT-1845 följande information:
kbhv, K?benhavn (Staden), Frimand Kvarter, Skindergaden No 29, , 3die Bag Sal, 1
  Name Age Marital
status
Position in
household
Occupation Birth place Rasmus Baltzer 42 Gift- Sadelmagersvend
ved T?ihuuset
Kbhn Johanne Baltzer 28 Gift- Hans Koene Gosmer i Jylland Friderik Christian Vilhelm Baltzer 5 Ugift- B?rnene Kbhn Peter Ferdinand Baltzer 3 Ugift- B?rnene Dito [Kbhn] Ane Margrethe Baltzer 78 Enke- Mandens Moder Kbhn

På ddd.dda.dk finns för folkräkningen FT-1850 följande information:
ikbhv, K?benhavn (Staden), Frimand Kvarter, Frimands Kvarter, , Klosterstr?de 71 & 72, 2den sidesal til h?ire, 414
  Name Age Marital
status
Position
in household
Occupation   Birth place Rasmus Baltzer 47 Gift- sadelmagersvend Kj?benhavn Johanne Baltzer 32 Gift- hans kone Aarhuus Frederik Christian Wilhelm 10 Ugift- deres b?rn Kj?benhavn Peter Ferdinand 8 Ugift- deres b?rn Do. Carl Emil Lauritz 5 Ugift- deres b?rn Do.
kbhv, K?benhavn (Staden), Sankt Ann? ?ster Kvarter, Amaliegade, Kj?benhavns almindelige hospital, , Amaliegade 127 og 128, 4 etage N 1
Name Age Marital status Position in household Occupation Birth place * * Ane M. Baltzer 83 Enke- manden var abejdsmand Kj?benhavn * *

Jag har även hittat information om hans bror på
ddd.dda.dk  
  Efternavn: Baltzer Fornavn: Peter Ferdinand F?dselsdato: 2. Aug. 1842 F?deby: Kbh. Erhverv: Krigsassessor Dekoreret den: D.M. 15. Novb. 1888. - E.M.2. Faders navn: Rasmus Baltzer Faders erhverv: Oversvend ved Artilleriets Tojetat Moders navn: Johanne Jensen Vielsesdato: 5. Maj 1839 Hustrus navn: Petrine Christine Petersen Hustrus datoer: 29. Juni 1845. ? 26. Feb. 1903. Kobenhavn Hustrus f?deby: Kbh Kilde: FS1903 Side i FS: P706.4
Det är detta jag känner till. Om någon har mer upplysningar om denna familj vore jag tacksam.
 
med vänlig hälsning
Tor Kjellström
Göteborg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna