ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ørum  (läst 355 gånger)

2004-10-06, 16:02
läst 355 gånger

Kith Nilsson

Har en uppgift att Kerstin Nilsdotter född 20 juli 1837 i Orum Danmark. Har tidigare trott att hon var född i Vivel (el liknande) med närmaste stad Randers.Ligger Orum i närheten av Randers? Tacksam för alla uppgifter som kan hjälpa mig.
Kerstin flyttade till Sverige i 20 årsåldern.
mvh Kith N

2004-10-06, 22:16
Svar #1

Lars Ekberg

Hejsan Kith
Jo der ligger en Ørum mellem Randers og Viborg.
Og tror du ikke at din Kerstin hedder Kirsten Nielsdatter ?

2004-10-07, 10:27
Svar #2

Kith Nilsson

Hej Lars!
Tack för din uppgift.
Enligt släkthistorian hette hon Kirsten och på ett foto jag har står det både Kerstin och Kirsten så jag vet inte. I folkräkningen 1900 står hon dock som Kjerstin Nilsdotter men det är ju möjligt att namnet blev försvenskat när hon kom hit. Har nu också fått veta att hon var född 13 maj 1837 och inte i juli som jag tidigare trott.
Enligt gammal släkthistoria blev hon såld på auktion vid 6 års ålder i Danmark och antagligen går det väl inte att få reda på mer om hennes ursprung.
Mvh Kith

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna