ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hyllested  (läst 398 gånger)

2014-10-13, 13:17
läst 398 gånger

Utloggad Göran Larsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2014-10-13, 13:17
    • Visa profil
Min namn är Göran och jag söker efter en kvinna som heter Anna-Kristina Svendsen (Anna -Kristina Svensdotter). Anna-Kristina kommer från Sverige, men arbetade som piga i Danmark. År 1890 föder hon min farmors far, Carl Albert Fritjof Larsen. Efter födslen flyttar hon hem med Fritjof till föräldrar hemmet i Småland (Hamneda).1893-06-21 flyttar hon från Hamneda utan sin son. Hon flyttade troligen tillbaka till Danmark igen. Här kommer hela historian.  
Carl Albert Fritjof Larsen är född den 26/4 1890 i Hyllested, Djurs Sönder, Randers amt Jylland.  
Modern ogifta Anna Kristine Svendsen, Rugårdsstrand, 19 år. Ingen far är antecknad.  
Döpt 1 Juni. Alla vittnena är från Rugårdsstrand.  
Det står inte hon var på 10 månaders dagen före nedkomsten så jag antar att hon var i Hyllested.  
Moder är 1890 tjenstepige på Rugaards gods, Rosmus sogn. Förman på Godset är Osvald Theodor Kier. Faddrar till barnet är Fröken Olga kier. Den andra faddern heter Fröken Fritze Hasselballkh (i folkräkningen Hasselbalch) Hon är också på godset, är 22 år och lärarinna.  
Jag undrar om Anna Kristina kom tillbaka till godset 1893? När dog hon? Fick hon fler barn?  
Med vänlig hälsning Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna