ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ebeltoft  (läst 662 gånger)

2009-11-11, 22:21
läst 662 gånger

Utloggad Helene Assarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2023-06-23, 21:59
    • Visa profil
Hej
Går det att lösa följande problem, jag försöker hitta någonstans där det går att utläsa var Elna Marie Elisabeth Kudera, född i Ebeltoft den 11 november 1899 blir av efter sin konfirmation 1914. Hon finns inte med i familjen i folkräkningen 1921 (1916 års folkräkning finns tydligen inte på Arkivalieronline). Har sökt bland vigda i Ebeltoft men där finns hon inte. Har hört rykten att hon fått ett barn. Hon har tydligen varit gift med en Jensen i Köpenhamn han dog den 21 mars 1963 enligt ett brev som inte anger var i Köpenhamn hon bodde men som vi fått genom släktingar som också är avlidna.  
Mvh
Helene Assarsson

2009-11-12, 08:36
Svar #1

Utloggad Gudrun Wallengren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1094
  • Senast inloggad: 2018-04-29, 22:23
    • Visa profil
Helene, jeg kan ikke umiddelbart finde hende.  
Kan hun have brugt et andet efternavn?
 
Jeg synes at det ville være godt, hvis anbytarvärden kunne dele rubrikken Efterlysning op i tre selvstændige diskussioner med hver deres navn.  
Lige nu indeholder rubrikken kun tre diskussioner, men hvad kan dette ikke udvikle sig til?
Hvad siger de, der har startet diskussionerne?
 
Venlig hilsen
Gudrun

2009-11-12, 18:47
Svar #2

Utloggad Helene Assarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2023-06-23, 21:59
    • Visa profil
Ja, Gudrun hun kan have brugt Jensen men jeg kan ikke finde hende med det navn. På hvilket sygehus blev man kört om man blev syg på gaden i Köbenhavn, Jensen döde den 21 marts 1963 på gaden eller på sygehus.
Venlig hilsen
Helene

2009-11-13, 18:39
Svar #3

Utloggad Gudrun Wallengren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1094
  • Senast inloggad: 2018-04-29, 22:23
    • Visa profil
På Københavns Stadsarkiv findes registre over alle døde, de er registeret centralt. Hvis man har dødsdato på en person, kan man ret let finde adresse, nærmeste pårørende og dødsårsag. Dette gælder døde fra omkring 1880, så vidt jeg husker. Det må vel også være muligt at finde denne Jensen.
 
- Jeg har snart et større antal personer som jeg skal slå op på stadsarkivet, jeg må se at få gjort noget ved det!
 
Venlig hilsen
Gudrun

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna