ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Strøby  (läst 508 gånger)

2007-09-03, 18:04
läst 508 gånger

Utloggad Camilla Hansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2014-10-31, 22:23
    • Visa profil
Jag letar efter min mff och mfm som är födda i Danmark. Jag vet att dom hette Charles Fredrik Christiansen och Rita Hansen, Rita gifte om sig efter Charles död och bodde i en by som heter Ströby edge. Jag har försökt hitta dom på ddd.dda.dk men jag får bara upp en massa error på sidan. Min morfar hette Hartvig Niels Peter Christiansen och var född 1935-09-19 i Ströby.
 
Vore jätte tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Mvh Camilla

2007-09-03, 19:00
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Camilla, bidrar med ett par tips...
 
Skriv till församlingen där din morfar är född - se bifogad länk - http://www.sogn.dk/stroeby/ - till höger i bild står det: Präster/kirkekontor, klicka där - där har du mailadressen till Sogneprästen/Kirkebogsförer. Jag har i mina kontakter med olika församlingar i Danmark fått positiv respons...
 
 
Ett annat alternativ är att du lägger in en efterlysning på den danska sidan www.dis-danmark.dk - dis-forum - aneefterlysning. Länken är gratis men du måste ha ett användarnamn brugerprofil, det får du enkelt genom att klicka på ikonen längst ner på sidan som ser ut som ett kuvert, mailadress till ForumModerator.
 
Vill du ha hjälp är du välkommen att maila mig..
 
 
mvh Hanne

2007-09-03, 22:54
Svar #2

Utloggad Camilla Hansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2014-10-31, 22:23
    • Visa profil
Hej Hanne.  
 
Tack för din hjälp, ska försöka med dina tips och hoppas att det leder någonstans.  
 
Mvh Camilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna