ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: København - Trinitatis  (läst 701 gånger)

2004-07-24, 11:25
läst 701 gånger

Utloggad Martin Casterud

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 992
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 07:07
    • Visa profil
    • genealogi.casterud.com
Under läshjälp har jag lagt in en dopnotis för 1809 från Tinitatis socken, Köpenhamn (läs mer här).
 
Jag försöker få fram så mycket information som möjligt om modern som omnämns där, Rangle Margrete Simonsen. Hon flyttar senare till Sverige där hon avlider redan 1811 i Snårestad socken. Vid begravningen uppges hon vara 37 år gammal vilket betyder att hon är född runt 1774. Alla tips eller uppgifter som skulle hjälpa mig att få fatt på denna ana är jag ytterst tacksam för. Mvh Martin

2007-08-09, 23:18
Svar #1

Utloggad Martin Casterud

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 992
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 07:07
    • Visa profil
    • genealogi.casterud.com
En följdfråga angående denna kvinna. Är Rangle ett förnamn?
 
Undrar dessutom om någon har ett tips på hur man tar reda på födelseorten för er person bosatt i Köpenhamn, Trinitatis runt 1809. Svenska källor ger ingen information.

2007-08-10, 11:48
Svar #2

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Martin,
 
länk till de danska kyrkböckerna på nätet:
 
http://www.arkivalieronline.dk/ - länken är gratis det enda du ska göra är att registrera dig.
 
Du kan också lägga in en efterlysning på den danska sidan: www.dis-danmark.dk - Disforum - Hjaelp til opslag.
 
Den länken är också gratis men du måste ha ett användarnamn - brugerprofil - för att kunna göra efterlysningen. Det får du enkelt genom att klicka på ikonen längst ner på sidan som ser ut som ett kuvert - mailadress till ForumModerator.
 
 
Lycka till!  
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna