ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Husby  (läst 514 gånger)

2005-10-01, 13:34
läst 514 gånger

Barbro Söderman (Bsm)

Vet inte om jag sätter detta under fel rubrik kanske? Jag undrar vilket Husby som kan avses om en person står som född i Husby både i Västmanland och i Örebro läns hfl. Enbart Husby ,inget efter. Har sökt igenom de Husby jag hittar som i Upplkand tex, men utan resultat. Kan det ha funnits något Husby som idag ingår i någon annan församling??
mvh
Barbro

2005-10-01, 14:22
Svar #1

Utloggad Åke Bjurström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 10:23
    • Visa profil
Hej Barbro
 
För en tid sedan hamnade jag i Husby, Kopparbergs län, numera Hedemora kommun i Dalarna. (Tyvärr var det fel, skulle till Östra Husby, Norrköping men prästen hade glömt Ö.)
 
Mvh Åke

2005-10-01, 16:16
Svar #2

Barbro Söderman (Bsm)

Hej Åke!
Tack för ditt tips! Jag tittade där och det fanns faktiskt en person som skulle kunna vara min, födelsedatumet var fel på dagen, men övrigt stämde. Jag ska följa henne framåt, så får vi se. Tack än en gång! Tyckte jag hade letat i näraliggande län men Kopparberg hade jag missat.  
Hälsningar
Barbro

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna