ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ättlingat till släkten Marus från Polen till Finland  (läst 535 gånger)

2000-09-30, 17:22
läst 535 gånger

Utloggad Gunnel Marus

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2022-10-16, 10:59
    • Visa profil
Söker en person vid namn Leonid Kosloff som utflyttat från Finland till Sverige någongång kanske på 1920 talet framåt, närmare tidpunkt vet jag ej. Jag vet dock att han dött i Sverige.
Hans mamma hette hette Alexandra Wilhelmina född Marus 1881-1942 och hans pappa hette Ivan Kosloff.
 
Jag skriver från Finland och vet inte hur släktforskningen funkar hos er.Har kollat pass- och passagerarkataloger men ingenting funnit.
Kan någon ge ett tips om länkar och linkar för mera upplysningar. Tack

2000-09-30, 20:40
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Gunnel,
 
I Sveriges Dödbok på CD hittade jag nedanstående person. Kan det möjligtvis vara han. Namnet skiljer sig lite men ibland har man tur.
 
 
18920426-1912
SOKOLOFF, LEONID VASILJEWITSCH
000 00 ...
 
Död 15/1 1982.
Kyrkobokf. (1976) i Linköpings Domkyrko (Östg län, Linköpings kn). Personen är på församlingen skriven eller är utan känd hemvist..
Mant.-skr. (1976) på samma ort.
 
(Ingen uppgift om födelseort)
 
Källa: SPAR 90
 
mvh
Lena Thelin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna