ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var föddes Elias Nilsson 1722 ??  (läst 590 gånger)

2009-02-10, 13:55
läst 590 gånger

Utloggad Benny Hulth

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2011-04-17, 23:17
    • Visa profil
Söker födelse församling för Elias Nilsson (Frimodig) född 1722.Han finns i Västerbotten,i Lövånger Gid:2010.3.43100/Lövånger AI:3,hfl 1761-1825. Han var gift med Katarina Eriksdotter född 1730-01-22 i Lövånger. Jag har en uppgift att han skall komma från Västergötland men jag är väldigt tveksam till den uppgiften.Uppgiften kommer från en ansedel för Nils Löfvall Eliasson född 1753-01-20 i Lövånger son till Elias Nilsson, ansedeln har jag fått från Sven-Erik Johansson www.sikhallen.se
Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig med detta
 
MVH
Benny

2009-02-13, 11:16
Svar #1

Sven-Erik Johansson

Hejsan Benny
 
Du får tydligen ingen som håller med dig i ditt ifrågasättande av mina uppgifter från de militära rullorna om Elias Nilsson
Varför tror du att de militära rullorna har fel beträffande Elias Nilsson?
 
Gå gärna in på min hemsida www.sikhallan.se och titta på Elias Nilsson vars ansedel har legat där sedan en tid tillbaka.
 
En trevlig helg önskar
Sven-Erik

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna