ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart är min mors gammel farfar  (läst 791 gånger)

2000-10-19, 04:03
läst 791 gånger

Kajsa Eriksson

Jag söker efter min mammas farfars far jag har nämligen börgat att släcktforska och jag kan inte hitta vart han har dött .
Det ända jag vet är att han heter Isak Isaksson Kemi ,f:1845 1/4 och  v:1888 22/8 med Anna Greta Pallomella f:1856 16/7, d:1903 29/11 .
min mammas farsfar heter Johan Viktor Kemi f:1897 22/3 .
Så snälla om det är någon som vet något om detta kontakta då mig för jag är verkligen nyfiken .
Tack på förhand Kajsa Eriksson  
 
Ps det är Isak Isaksson Kemi jag söker efter Ds

2000-10-19, 06:35
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Kajsa!
 
Har du någon aning om var dom är födda? Det kan vara lättare att leta fram dom då.
 
mvh
Lena

2000-10-19, 15:56
Svar #2

Inger Sirkka

Hej Kajsa!
Om du går in på www.foark.umu.se/folk/ och söker på Norrbotten, så hittar du igen Isak Isaksson Kemi f 1845, i Tärendö år 1890. Han är gift med Anna Greta Patomella och de har 1890 ett barn.
Tärendö är idag egen församling men tillhörde tidigare Pajala församling.
Hoppas att det är rätt Isak Isaksson Kemi.
Det vore intressant att få ta del av hans anor.  
Jag har sammanställt befolkningen i min hemby, och där finns en Isak Isaksson Kemi f 1846, kanske de är släkt på något sätt
 
Hälsningar Inger

2001-01-08, 00:12
Svar #3

Paul Schöning

Söker efter min farfarsfar. Min farfar hette Gustaf leopold Schöning och var född 1882 i Stockholm av Augusta Hallgren. Fader okänd på Födelseattest men min farfars mor intygade på sin dödsbädd att Gustaf bar sin fars namn. Vad göra?  
Hjälp en nybörjare!

2001-01-08, 09:35
Svar #4

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej Paul. Har försökt hjälpa dig genom att söka på dödboksskivan 1950-1999. Har sökt på Schöning samt Schönning samt på många andra sätt. Finner ej någon Gustaf, dock några andra Schöning. Även på din mors flicknamn. Finner ej något resultat som kan hjälpa dig.Ev avled han på 1950- eller 1960-talet och då behöver jag lite mer information av dig. Har du uppgifter på andra i din släkt med samma efternamn? Jag fann ju en del andra Schönings. Du kan även kontakta Stadsarkivet i Stockholm för hjälp.
Mvh, AnnBritt

2001-01-10, 00:38
Svar #5

Paul Schöning

Hej, Annbritt! Jag letar alltså efter min pappas farfar! Han kan ha varit Överste på Norrlandsregemente! Min pappas far hette Gustaf Leopold Schöning och är född 1882, Hedvig Elenora, Stockholm. Problemet ligger i att jag inte vet vem som är far till Gustaf! Hans mor hette Emma Augusta Hallgren född 1851, Bro, Stockholm. Gustaf ska ha lämnats in på barnhem.
Hur gör man för att få reda på en okänd fader? Eller är det omöjligt?
Hoppas på tips!
Paul Schöning.

2001-01-10, 17:58
Svar #6

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Paul. Gå till startsidan, dvs den sida som börjar med Ordningsregler blinkande i rött. Längre ner finner du Hur gör jag, Metodfrågor. Klicka där. Sedan klickar du på Fader okänd. Därefter letar du fram inlägg nr 4 från Håkan Skogsjö, där han hänvisar till en sida i Rötter som tar upp detta problem med oäkta barn. Lycka till. Hoppas du förstod hur jag menade.
Mvh, AnnBritt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna