ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tre systrar från Loftahammar  (läst 535 gånger)

2000-04-10, 19:42
läst 535 gånger

Gunilla Källström

Jag söker ättlingar i Amerika till tre systrar Karlsson från Horsö, Loftahammar, Småland, de utvandrade troligen i slutet på 1800: Amalia Christina, f 11/7 1863, Ida Carolina, f 6/8 1866 och Gerda Maria, f 24/5 1877. Ida ska enligt uppgift ha gift sig med Efraim Segerqvist och fått dottern Signe, gift Sandberg. Gerda troligen också gift, barn Mildred och Leslie. Amalia vet jag inget om.  
 
Vänlig hälsning

2000-04-11, 19:10
Svar #1

Utloggad Mikael Edberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 532
  • Senast inloggad: 2016-01-19, 21:32
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/mikedb/slaktindex.htm
Gunilla,
Jag har hittat två av systrarna på mormonernas hemsida: http://www.familysearch.org
 
Amalia Christina Carlsdotter, född 8/7 1863 Horsö, Eds Kapell, Kalmar.
Far: Carl August Matthsson
Mor: Anna Catharina Edlund
 
Gerda Maria Carlsdotter, född 24/5 1877 samma ort,
samma föräldrar.
 
För båda hänvisas till en Microfilm/fiche 1553858, Patron Sheets 1969-1991. Batch number 1760935. Sheet 21.
Tydligen kan man beställa filmen/fichen av dem, se sajten ovan.
 
Observera att det står Eds Kapell (=Östra Ed) som födelseförsamling. Horssö låg förr nämligen i Ö Ed, men tillhör numera Loftahammar.
 
Jag är för övrigt uppväxt på grannön St Askö.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna