ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Flisberg 177x-1819  (läst 455 gånger)

2009-12-09, 03:55
läst 455 gånger

Utloggad Caroline Byström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2010-05-12, 19:03
    • Visa profil
Hej,
Har sökt febrilt efter någon information om Sven Flisberg före år 1797, han är född någon gång mellan 1771-1775 (enligt hfl och dödsbok) jag hittar honom första gången i Karlskrona Amiralitetsförsamling 1797 (Karlskrona amiralitetsföramling, vigsel, 1769-1820 nr 175 + Husförhörsbok 1811-1819: 1760.313.76500) då han gifter sig med Anna Lucia Fulda. Han är volontär och senare constapel så det kan finnas en inskrivningsattest men jag har inte hittat något sådan för den tidpunkten.
Hittar ingen notering om födelseort i någon av böckerna eller någon inflyttningsattest så jag vet inte hur jag ska gå vidare nu.
Skulle bli otroligt tacksam om någon kunde ge mig en knuff i rätt riktning eller ens ett tips om var man kan hitta andra Flisbergs i Sverige vid den tidpunkten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna