ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smeden Erik Larsson Hagberg?  (läst 468 gånger)

2011-03-27, 21:57
läst 468 gånger

Utloggad Krister Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 472
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 00:41
    • Visa profil
Hej! Försöker få lite klarhet i Erik Hagberg f 1745 och hans hustrus Britta Jansdotter f 1739 förfäder men får ingen ordning på det så vore tacksam för hjälp, den information jag har är
 
Erik Hagberg född 1745 12/4 i Nyed, Råglanda, föräldrar Lars Olsson f 1708 död ? och Gunilla Eriksdotter f 1710 död 1790 7/6 i Råglanda, Nyed
 
Brittas födelseplats och föräldrar kan jag inte finna på, finner inte heller dödsdatum för varken Erik, Britta eller Eriks far Lars
 
I Torrskog AI:3 (1784-1799) Bild 138 / sid 266 finner jag både Erik och Britta men inte i AI:4
i Töcksmark AI:9 (1821-1825) Bild 171 / Sid 165 finner jag Erik ensam men i AI:10 finner jag inte han.
Lars och Gunilla finner jag i Nyed AI:1a Sid 30 men i AI:2 Sid 167 finner jag bara Gunilla
 
Så de svar jag söker är följande:
 
1. Erik Hagbergs död datum och plats
2. Britta Jansdotters födelse plats / föräldrar / dödsdatum och plats
3. Lars Olssons död datum

 
Sen om någon har tillgång till DISBYT och kan söka på Erik Hagberg och se vad för information som kommer upp.
Tacksam för hjälp, Mvh Krister

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna