ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Robert Brooke, f.1887. Anmäld försvunnen i Köpenhamn.  (läst 666 gånger)

2000-12-06, 18:31
läst 666 gånger

Jenny Wiklund

Hejsan!
 
Jag söker min mormors riktiga far, Robert Brooke.
Han ska vara född i Köpenhamn 1887 28/11. 1910 fick han och Elin Augusta Fredrika Andreasson en dotter i Gustav Vasa församling i Stockholm, som de döpte till Maud Dagny. Hon adopterades bort som liten flicka. De ska även ha ytterligare en dotter, tror jag.
Elin Augusta Fredrika dog 1974 i Köpenhamn med namnet Brooke, Robert anmäldes 1912 1/5 försvunnen från adressen Ny Adelgade 3 i Köpenhamn.
 
Om någon känner till något om detta är jag tacksam för svar.
 
/Jenny W.

2000-12-14, 08:05
Svar #1

Eva Skog

Uppgift från Sveriges Dödbok 1950-1999:
 
19100128-1086
 
Nyström, Maud Dagny
 
Renstigen 13
163 54  Spånga
 
Död 16/6 1992.
 
Kyrkobokförd (1989) i Spånga, Stockholms stad, Stockholms län. Mantalsskriven (1989) på samma ort.
 
Född 28/1 1910 i Gustav Vasa (Stockholms stad).
 
Gift kvinna (10/7 1938).
--------------
Födelseförsamling i källan:
GUSTAV VASA (Stockholms län)
 
Källor:
SPAR 92, RTB 92

2000-12-14, 17:36
Svar #2

Jenny Wiklund

Hej Eva !
 
Det är min mormor som du skriver om.  
Det var kul att få svar.
/ Jenny

2001-01-29, 20:41
Svar #3

Jenny Wiklund


2001-01-29, 23:20
Svar #4

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej, Jenny
 
Många med mig är nog nyfiken hur du hittade honom. Berätta det trevliga slutet.
mvh
Lena

2001-03-19, 13:32
Svar #5

Jenny Wiklund

Skoj om ni är intresserade!!
 
Jag hittade en gatuadress i Köpenhamn i min mormors adoptivfars bankbok från 1912, under namnet jag hört rykten om var mormors biologiska mamma. Jag gissade att det skulle kunna varit hennes adress, då jag också läst i mormors anteckningar att hon var begravd i Danmark. Jag hade också en svag aning på vad hennes mans (mormors fars) namn var, så jag förstorade upp adressen och skickade den till folkregistet i Köpenhamn, tillsammans med den möjliga information jag hade om hennes man. De hitta mycket riktigt min mormors mor på den adressen och de såg att hon var född i Stockholm, de hittade ochså då att hennes man var försvunnen från en annan adress i Köpenhamn.  Så jag jagade då vidare på stadsarkivet i Stockholm och hittade henne där (+ att hon fött min mormor men lämnat bort henne och att hennes man var född i Köpenhamn och pluggade till tandläkare där). Jag fick genom stadsarkivet i Köpenhamn då kontakt med en släktforskare i staden som hjälp mig att hitta honom och hans familj. Så nu börjar jobbet med att leta rätt hans släkt från London och Norge.
 
Hoppas någon kanske kan få ideer på hur man genom vilda chansningar kan hitta rätt.
 
Hälsningar Jenny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna