ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Konrad Persson utvandrad till Canada?  (läst 367 gånger)

2004-10-28, 10:19
läst 367 gånger

Björn Blom (Nalleb)

Jag letar med ljus och lykta efter en Per Konrad Persson född 1885-01-07. Namn och födelse har jag funnit på baksidan av ett foto. Någon uppgift om födelseplats finns inte. Jag har sökt Per Konrad i SvBef 1890, jag har letat i mantalsregistret för Stockholm,emigrantskivan, jag har sökt på Ellis Islandsregistret..jag har frågat om Konrad i Rötter under de socknar där det fötts Konrad(s)1885. men inte funnit någon som stämmer in.
Detta vet jag: Per Konrad blev far i Stockholm 1909-11 & 1911-03,han anges i Fattigvårdsnämndens handlingar som avrest till Amerika. Hans dotter f 1909 sade att han rest till Canada före det andra barnets födelse 1911-03.
Jag är tacksam för all hjälp, uppslag och synpunkter jag kan få

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna