ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Johan Eskildsson - en mystisk svenske  (läst 489 gånger)

2008-03-29, 17:28
läst 489 gånger

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 882
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 15:58
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
I 1882 blir Nils Johan Eskildsson far til en gutt i Sigdal i Norge.  Han har lovet pigen Andrea Andreasdatter fra Bragernes giftermål, men han forsvinner og siden har ingen hørt noe om ham.  I kirkeboken står det bare svensk arbeider Nils Johan Eskildson, fødselsår muligens 1850 eller 1860.  Jeg vil tro at han var i Sigdal for å arbeide da han traff tjenestepigen på Questad i Sigdal.  Jeg har søkt i innflyttede og utflyttede i Sigdal uten resultat.  Jeg har søkt i FT 1865 og 1900 i Norge uten resultat.  Jeg har søkt i emigrantprotokoller i Norge uten resultat.  Siden jeg ikke vet hvor i Sverige han kommer fra, kan dette være en skikkelig nøtt å knekke. Det sies at han reiste tilbake til Sverige, og da må det ha vært ca. 1882 ++.  Jeg finner ingen som passer i SVBF 1890.  Om du vil se ham nevnt i kirkeboken for Sigdal i Norge kan du klikke på denne lenken - disse sidene i Norge er gratis:
 
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051110010563.jpg
 
Om noen har støtt på navnet har ett godt tips om hvor jeg kan lete, er jeg takknemlig.
 
mvh
Sven

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna