ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning - okänd moder  (läst 578 gånger)

2014-01-06, 18:29
läst 578 gånger

Utloggad Birgitta Zamore

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2017-08-19, 09:35
    • Visa profil
Efterlysning - en sista utväg.
Har du i dina släktpapper en kvinna född 1882-09-20? Kanske är hon min mormor?
Hon födde min mamma 1910-06-18 i Stockholm, men ville vara ”okänd”. Barnmorskas praktik låg på Rådmansgatan 39 B i Adolf Fredriks församl. Sthlm. Av journalen framgår endast moderns föd.datum, att hon fött ett barn tidigare (när och var står ej) och att hon var på återbesök en månad efter förlossningen. Där slutar spåret efter min mormor.  
Min mamma, som naturligtvis led av att inte känna till sina föräldrar, kom nyfödd till en amma, men placerades 4 mån. gammal på barnhemmet Stjärnvik i Södermanland, som drevs av Ersta sjukhus. Därifrån adopterades hon i 2 årsåldern.
Med ledning av moderns födelsedatum 1882-09-20 har jag hittat omkr. 100 flickebarn, men vilken är min mormor?
 
Tänk om  hon finns i din släktutredning! //  Birgitta Zamore

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna