ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Levander, Nels (Nils) J., f 1834  (läst 349 gånger)

2005-02-01, 22:12
läst 349 gånger

Birgitta Ohlsson

Nels J. Levander gifte sig med min farmors moster, Karin Persdotter, som emigrerade till N. Amerika 14 maj 1869 från Torsåker, Gästrikland. De gifte sig 1869-70 el -71 och bosatte sig i Harrison, Kandiyohi County, MN mellan 1870-1880 där Nels är farmer enl ett Census fr 1880. Då har de fyra söner-Albin, Arlick, Amos och Adolph (vilket jag visste genom brev till Sverige). I Census står också att Nels är född i Sverige och att han är 46 år, alltså född 1834. Men varifrån i Sverige kom Nils J. Levander? När emigrerade han? Var han barn eller vuxen? Jag har på olika sätt försökt ta reda på det - sökt i EMIBAS och EMIHAMN,kontaktat Kandiyohi County Historical Society som upplyst att Karin Persdotter är begravd i Atwater MN och när hon dog. Men ingen gravplats för Nels. Har någon hört talas om Nils (Nels)J. Levander? Undrar Birgitta Ohlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna