ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lerdal eller Lerdala socken  (läst 786 gånger)

2014-11-23, 22:50
läst 786 gånger

Utloggad Johnny Skaug

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2015-11-08, 21:29
    • Visa profil
Mine tippoldeforeldre Peder Pedersen (Anders Peter Pedersen) og Inga Marie (Maria) Svendsdatter ble viet i Moss i Norge 4. mai 1827 - begge 25 pr gamle dvs. født i 1802. Folketelling i 1865 for Moss viser Andres Petter Pettersen, 63 år, tømmermester, fødested Sverige gift med Inger Marie Pettersen, 63 år, Moss.  Folketelling i 1875 for Moss viser Peter Petersen, født 1802, tømmermand, fødested Ledals Sogn, Sverige gift med Inga Svendsdatter, født 1802, fødested Moss.
Det fremgår av begge folketellingene (1865 og 1875) at han skal være født i Sverige. I 1875 viser tellingen - Ledals Sogn, Sverige (kan også være Ledala Sogn?). Aktuelle sogn i Sverige er Lerdal og Lerdala?
Jeg har ikke funnet Anders Peder (Peter/Petter) med far Peder (Peter eller Petter) i fødsels- og dåpsprotokoller og/eller Husförhörslängder for Lerdal eller Ledala i aktuell periode (+/- 1802). Vielses og fødselsbog i Lerdal, Sverige er ikke funnet for 1800 (ca april) til 1813?
Kan noen hjelpe meg å finne Peder (Andreas Peder)?
Meget takknemlig for tilbakemelding
Johnny Skaug
johnny.skaug@gmail.com

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna