ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johnson, Lars f1861 (?) Sverige. Utv 1892 - död 1914  (läst 427 gånger)

2013-02-14, 14:15
läst 427 gånger

Utloggad Anne Söderlund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2014-02-20, 08:46
    • Visa profil
Hejsan.
 
Min farfars moster Mary (Gustafsson) Johnson var gift med Lars Johnson, och de hade fyra barn Irene, Hilga, Lewis och Oscar.
 
Nu undrar jag om någon skulle ha information om Lars Johnson? Hade han några syskon? Vad var hans namn i Sverige? Och var i Sverige han föddes?
 
Information jag har om Lars är att han föddes 8 februari 1861 i Sverige, men det verkar inte stämma, och han dog 14 mars, 1914 i Utah. På deathcertificate var hans far John Johnson och hans mor Anna Larson. Han gifte sig 10 september 1898 i Mercur, Tooele, Utah med Mary Gustafsson. Enligt census 1900 skulle Lars ha flyttat till Usa 1892
 
Jag skulle uppskatta all information.
 
Anne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna