ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur hitta Dagmar Andersson?  (läst 435 gånger)

2005-11-08, 10:11
läst 435 gånger

Inger Rozén

Hej!
Inger Rozén är jag.Hur ska jag söka efter Dagmar Andersson?Hon var anställd hos min farfar,Edmund Rozén, i Bålsta i början av 1900talet.Farfar är död sedan länge,men vart hände med Dagmar?

2005-11-10, 23:02
Svar #1

Utloggad Suzanne Wernersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 584
  • Senast inloggad: 2022-05-19, 06:08
    • Visa profil
    • forskningpajemjo.blogg.se
Hej Inger
 
Det första man måste göra är att fastställa var och när bodde Dagmar vid anställningen hos din farfar. Beroende på yrke var de kanske skivna på samma adress, kolla via stockholms stadsarkiv som har kyrkböckerna för Bålsta, där skall du då kunna  få fram ett födde datum och föddeplats för Dagmar och även när och vart hon flyttade vidare.
 
Mvh
Suzanne Wernersson

2005-11-11, 09:36
Svar #2

Utloggad Inger Kölestam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 226
  • Senast inloggad: 2010-07-04, 11:44
    • Visa profil
Hej!
Bålsta ligger i Uppsala län och kyrkböckerna finns på landsarkivet i Uppsala.
Om de finns på Stockholms stadsarkiv kan kanske också vara möjligt eftersom Bålsta som finns i Yttergrans fs i Håbo kommun gränsar till Stockholms län.
Mvh
Inger Kölestam

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna