ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Henrik Johan Nestor  (läst 587 gånger)

2006-02-21, 17:01
läst 587 gånger

Sofia Nygren

Hej!
Jag söker efter Henrik Johan Nestor (hette eventuellt också Månsson och/eller Ekedahl i efternamn). Han föddes 30/1 1804 i Ekeby (eventuellt i Finland, men det är inte säkert). Dog den 15/5 1869. Hans hustru hette Brita Maja Gustafsdotter (född 3/7 1810) och de hade dottern Clara Sophia (född 1830). Vet någon något om Henrik Johan Nestors föräldrar? Var han från Finland?
 
tacksam för alla svar!!
 
/sofia

2006-02-21, 22:16
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Vad vet du om var hustrun Brita Maja och dottern Clara Sophia var födda? Varifrån har du fått dina uppgifter?
 
Ju fler detaljer, desto större chans till ett bra svar.

2006-02-22, 17:39
Svar #2

Sofia Nygren

Jag har fått uppgifterna från min mormor, som är den som egentligen forskar. Jag ska försöka ta reda på mer...  
 
/Sofia

2006-02-22, 18:23
Svar #3

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Sofia!
Precis som Elisbeth skriver, desto mer uppgifter, desto större chans att få ett bra svar..
 
Vet din mormor möjligtvis var Clara Sophia var född? Utifrån det så är det nog lättare att söka bakåt för att få fram uppgifter om hennes far.
 
I Sveriges Befolkning 1890 finns det 9 stycken Klara Sofia, 4 stycken Clara Sofia, ingen med stavning som du anger..
 
Hoppas någon här kan hjälpa dig att söka i husförhörslängderna när du har skrivit om var hon är född någonstans...
Lycka till!
 
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna