ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eva Marie Jens- eller Jönsdotter, f 1755-1760  (läst 314 gånger)

2006-01-12, 15:02
läst 314 gånger

Brian Petersen

Jag söker efter min farmors farfars mormor Eva Marie Jens- eller Jönsdotter, som borde vara född 1755-1760. Hon dör i Asminderöd socken mellan Helsingborg och Köpenhamn april 1788.  
 
Hon fick i juni 1781 en dotter, Kirsten, i ovannämnde socken. Eva Marie har altså flyttad till Danmark senast 1 oktober 1780  
 
Det enda jag vet om henne är att hon kom från Sverige. Jag har tidigare gått ut ifrån att det självklart var Skåne, då hon benäms Eva Skåning, men det kan ju också betyda att hon bara kom ifrån Skåne på sin väg mot Danmark.  
 
Är den någon som stött på Eva Marie under sin forskning vore jag mycket tacksam för svar.  
 
Vänlig hälsning  
Brian Petersen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna