ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dina Zahl Haagensen, född 1871 på Ballstad  (läst 302 gånger)

2012-11-08, 23:13
läst 302 gånger

Johan Lindberg

En Dina Kathrine Zahl Haagensen, som är född den 5 januari 1871 på Ballstad i Vestvågøy kommun i Norge, skall ha flyttat till Härnösand (Y) 1889. Runt samma tid, möjligen året efter, skall hon enligt obestyrkta uppgifter ha fött en dotter, Nora, på samma plats. Noras fars identitet är inte känd ännu, men efter vad jag har fått höra så var han greve. Dina for senare tillbaka till sina hemtrakter, men dottern stannade kvar i Sverige, och mötte möjligen aldrig sin mor igen.
 
Finns det möjlighet att leta upp inflyttningen? Jag har letat både i Härnösands domkyrkoförsamling BI:3 (1878-1890) samt i Härnösands domkyrkoförsamling CI:5 (1861-1890) och CI:6 (1891-1895), men inte hittat dotterns födelse heller. Vad jag vet så är domkyrkoförsamlingen den enda som räknas till Härnösands stad, men då borde jag ju hitta åtminstone något. Jag vet inte om det finns några utflyttningslängder i Norge. Mitt fokus ligger till att börja med endast på att hitta det minsta lilla som tyder på att den information jag har fått är riktig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna