ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Christina Ulrika Begrström vigd 1756, Habo, V-göt  (läst 371 gånger)

2009-02-01, 00:02
läst 371 gånger

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2204
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 18:24
    • Visa profil
Hej.
 
Jag kan inte hitta Christina Ulrica Bergström som vigs med Sven Mellberg den 1/8 1756 i Habo, Västergötland. ( Habo E:1 sid 5 ) Christina Ulrica Bergström dör den 1/2 1798 på Ry bruk i Göteryd, Småland. I husförhör för Göteryd ska hon vara född 3/10 1723, var står ej. Jag har tittat i Habo födelsebok åren runt 1723 men hittar ingen Christina Ulrica född då. I och med att de vigdes i Habo, trodde jag att hon kom därifrån. I vigselboken har varje par sagt vad deras föräldrar heter, så prästen har antecknat det. Det är bara Sven Mellberg och Christina Ulrica Bergström som inte har angett sina föräldrar. Någonstans har jag sett ( kommer ej ihåg var ) att hon heter Christina Ulrica Jönsdotter Bergström.
 
Finns det någon som vet något om Christina Ulrica Bergströms anor ?
 
mvh
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna