ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Värna,Rödbäck,Bengtsson Hans.Född 1608  (läst 634 gånger)

2007-10-06, 13:27
läst 634 gånger

Ewa Svensson

Hej.Söker information om mina anfädrar.Har fått veta att hans Bengtsson f 1608 i Rödbäck,Värna sn.Död 28/2 1869 i Mulstad,Björsäter sn.Ryttare i Mulstad,Björsäter socken.Deltog i slaget vid Lytzen, ska var släkt med mig på långt håll.Finns även en Ingevald Jönsson f 1594 d 25/5 1679 i Karsvik,S:t Anna.Bonde i Karsvik.Gift 1618 med Ingeborg Karlsdotter d 1693 i Karsvik S:t Anna.Dessa personer ska vara släkt med min morfarsfarfar Lars Magnus Larsson f 22/7 1814 i Skäggetorp,Mogata.Han var farfarsfar till Edvin Adolphson.Finns det någon,kanske släkt på långt i Björsäter,som kan hjälpa mig?Vore tacksam för svar.Vill gärna veta.Ewa.

2007-10-07, 11:10
Svar #1

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 23:52
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej igen!
 
Du verkar ha plockat namnen från Edvin Adolphsons antavla så du kan se själv där hur dessa personer (och övriga du frågat om) är släkt med varandra... Om inte så läs först hur antavlor normalt är uppbyggda (de flesta som finns här går generation för generation där en person får nummer x, fadern 2x och modern 2x + 1).
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna