ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skärstrand Karl  (läst 669 gånger)

2003-09-06, 20:00
läst 669 gånger

Kjerstin Carlson

Jag söker Karl Skärstrand som gifte sig den 21 februari 1809 med Anna Jonsdotter  i Arrebo Ekeby. Anna är född 1786 i Ekeby  
De fick sonen Petter Carlson född 6/10 1809
I genlines arkiv finns endast A1:3 1800-1807
och A1:4 1819-1826. Åren däremellan finns alltså inte, jag har provat alla möjliga alternativ men inte funnit något.På Petter Carlsson har jag uppgifter från 1827 och framåt.Finns det någon snäll forskare som har möjlighet att hjälpa mig med detta.
Det är alltså Karl Skärstrand och hans fru som jag är ute efter.
Tacksam för hjälp
Mvh
Kjerstin

2003-09-09, 20:32
Svar #1

Utloggad Britt Flodetorp

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 285
  • Senast inloggad: 2023-02-16, 15:21
    • Visa profil
    • www.flodetorp.se
Du skriver inte var sonen är född.  
 
Jag har en anfader som heter Nils Skärstrand f 1766 och han är lifgrenadier i Skärstad, Varv.  
Hans son Johan Skärstrand f 1798 Varv är skräddare men har tagit sin fars soldatnamn som efternamn.  
Så vitt jag kan se så har han ingen bror som heter Karl men det fanns säkert fler soldater som tog namnet Skärstrand.  
 
Hoppas detta kan vara en ledtråd.  
 
Mvh Britt

2003-09-10, 18:51
Svar #2

Kjerstin Carlson

Tack Britt för ditt svar.
Karl Skärstrand som jag letade efter var född i Ekeby, Efter mycket letande så fann jag honom som Svensson Skärstrand i Ekeby. Jag hade namn på 5 olika Skärstrand, bla. Nils Skärstrand, men inga utav dessa stämde med min.
Mvh
Kjerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna