ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Gerhard Johansson i Norrköping  (läst 815 gånger)

2005-10-13, 17:19
läst 815 gånger

Birgitta Almqvist (Baq)

Nils Gerhard,kallad Jerry, Johansson föddes 23/7 1895 i i Jonsberg, dog 17/4 1983 troligen i Norrköping där han var bosatt på Timmermansgatan 20 och kyrkobokförd i Sankt Johannes.
 
Någon som vet namnen på hans föräldrar?
undrar Birgitta

2005-10-14, 08:44
Svar #1

John Sidén

Hej Birgitta!
Enligt folkräkningen 1900 bodde Nils Gerhard f 1895 i Jonsberg med sina syskon och sina föräldrar torparen Johan Melker Johansson f 1852 i Rönö och Augusta Charlotta Nilsdotter f 1859 då i Jonsberg i Erikslund i Rönö församling på Vikbolandet. Enligt folkräkningen 1890 bodde Johan Melker Johansson, hans hustru och de äldre barnen i familjen då i Nysätter i Jonsbergs församling.
Med vänlig hälsning
John

2005-10-14, 16:18
Svar #2

Birgitta Almqvist (Baq)

John! Tack kompis och ännu ett grattis till den mittersta årsdagen i ditt liv. Själv i somras fyllda 76 väntar jag med spänning på 80 då livet enligt KardeMumma börjar.
 
Det är min kusin Vera i Ringarum jag söker en farfar till så hon blir nog glad. Jag har själv ingen till namnet känd farfar men skam den som ger sig!
Höstfagra hälsningar från Sundsvall o  
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna