ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mulstad,Björsäter.Eriksson Sven född 1654.  (läst 1016 gånger)

2007-10-06, 13:48
läst 1016 gånger

Ewa Svensson

Sven Eriksson f 1654 d 28/5 1740 i Mulstad,Björsäter.Bonde i Mulstad,Björsäter.Gift 4/11 1688 med Charlotta Bengtsdotter f 1668 i Mulstad,d 19/11 1721.
Dessa peroner var anfädrar till min morfarsfarfar Lars Magnus Larsson f 22/7 1814 Mogata,Han var även farfar till Edvin Adolphsson.
Kan någon hjälpa mig?Kanske har jag släkt,på långt håll,i Björsäter.
Ewa

2007-10-06, 19:46
Svar #1

Utloggad Christer Gustavsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 895
  • Senast inloggad: 2023-01-28, 16:47
    • Visa profil
    • bergstorp.se
Det lät ju intressant. Sven är min systerdotters fm ff fm ff Hur ser linjerna ut till dig, Lars Magnus och Edvin?

2007-10-06, 21:41
Svar #2

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 23:52
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Jag förstår inte vad det är du frågar efter? Är det Sven Erikssons ursprung så verkar det ytterst svårlöst (han är även en av mina egna anor) men släkt i Björsäter konstaterar du väl själv att du har? =)
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-10-07, 10:29
Svar #3

Gull-Britt Eriksson

Hej Eva!
Gå in på Anbytarforum under Kändisars anor så hittar Du om Edvin Adolfssons anor, av Bo Lindvall, skrivet den 28/3 2000.
Där har Du nog svar på dina frågor.
MVH Gull-Britt

2007-10-07, 10:53
Svar #4

Ewa Svensson

Hej.Lars Magnus Larsson var min morfars farfar.Min morfar hette Albin Theodor Johansson,hans far hette Johan Malkolm Larsson och var bror med Adolph Fredrick Larsson(Edvin Adolphssons farfar)!Har varit inne på Kändisars anor,men ville bara veta på vilken sida dessa var släkt till Edvin!På hans fars sida eller hans mors sida?Ber om ursäkt ifall jag skrev fel och kanske jag skulle ha skrivit in allt under samma som Erik Svensson!Så det jag vill veta är alltså:är dessa släkt på Edvins fars sida?Mvh:Ewa

2007-10-07, 11:34
Svar #5

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 23:52
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Om du ska följa personer framåt i antavlan så följer du algoritmen nedan.
 
en man med nummer x:
barnet får nummer x / 2
 
en kvinna med nummer x:
barnet får nummer (x - 1) / 2
 
Du kan också se direkt i varje generation vilka nummer som hör till faderns respektive moderns anor. Jag har bara tittat som hastigast nu men jag tror det blev rätt. I generation nr x (probanden, dvs den man utgår från räknas då som generation 0) blir faderns anor de nummer som är lägre än:
 
(3 * 2 ^ x - 1) / 2
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-10-07, 15:26
Svar #6

Ewa Svensson

Hej Vincent.Ok,då vet jag hur det ligger till.
Tack för hjälpen.
Mvh/Ewa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna